Radiohead: αφελείς ή πρωτοπόροι;

 

«Το νέο μας άλμπουμ λέγεται «In Rainbows» και κυκλοφορεί στις 10 του μηνός από το site μας. Οσοι ενδιαφέρονται μπορούν να το «κατεβάσουν» από το www.inrainbows.com πληρώνοντας από 0 έως 100 λίρες». Με αυτήν τη λιτή ανακοίνωση οι Radiohead προχώρησαν σε μια αντάρτικη κίνηση κατατροπώνοντας τη νοοτροπία του εμπορίου που έχει επικρατήσει στη μουσική σκηνή. Η μ έθοδός τους είναι απλή. Δεν κοστολογούν τη μουσική τους, ούτε επιβάλλουν ποινή στους τζαμπατζήδες. Οποιος σέβεται την μπάντα, ας πληρώσει όσα νομίζει ή όσα διαθέτει. Οι υπόλοιποι ας την απολαύσουν δωρεάν. Ριζοσπαστική ενέργεια; Σίγουρα, και πολύ περισσότερο από όσο φαίνεται.
Τέλος Ιουλίου ο Πρινς είχε διανείμει δωρεάν το άλμπουμ του «Planet Earth» μαζί με τη «Mail on Sunday». Το έκανε όμως για μια Κυριακή, μόνο στη Βρετανία και το αποκάλεσε «επιθετική διαφήμιση» για την επερχόμενη περιοδεία του – η προηγούμενη ήταν αποτυχημένη. Αλλωστε δεν βρίσκεται στην εποχή της δόξας του.

 

Οι Radiohead όμως δεν είναι ο Prince. Με τις εντυπωσιακές πωλήσεις τού «Ok Computer», του «Kid Α» και του «Hail Το The Thief», αλλά και τις πετυχημένες περιοδείες τους, είναι το μήλον της Εριδος για κάθε δισκογραφική. Ειδικά τώρα με το πολυαναμενόμενο έβδομο άλμπουμ. Μόνο που οι Radiohead απέρριψαν κάθε συμβόλαιο μαζί με τα αντίστοιχα χρηματικά ποσά και το δώσανε στο παζάρι του Διαδικτύου. Τον ίδιο καιρό που η τριαντάχρονη Αμερικανίδα Τζέιμι Τόμας έγινε η πρώτη χρήστης ανταλλαγής μουσικών αρχείων στο Ιντερνετ, που τολμά να συγκρουστεί δικαστικά με τις δισκογραφικές. Και αν χάσει, μπορεί να αναγκαστεί να καταβάλει 4 εκατομμύρια δολάρια.

«Μια φανταστική κίνηση που σπάει τους κανόνες της βιομηχανίας», περιέγραψε την κίνηση των Radiohead ο Ιαν Μπράουν, πρώην τραγουδιστής των Stone Roses. «Θα δουλέψει γιατί η προσφορά πάντα ανταμείβεται από το κοινό», υπερθεμάτισε και ο Τζόνι Μαρ, παλιός κιθαρίστας των Smiths. Αντιτάχθηκαν μόνο κάτι εκπρόσωποι δισκογραφικών λέγοντας ότι «αν τα διαμάντια είναι παντού και τζάμπα, τότε χάνουν την αξία τους». Ξεχνώντας ότι η τέχνη δεν είναι εμπορεύσιμο αγαθό. Είναι ανεκτίμητη ως δημιουργία και θα έπρεπε να είναι ελεύθερη για όλους. Στην εποχή του Ιντερνετ οι Radiohead επιλέγουν μια ευφυή κίνηση. Μεταφέρουν την ευθύνη στο κοινό τους. Αυτό μόνο του, χωρίς τιμές και ποινές, θα αποφασίσει πόσο θα πληρώσει τη μουσική που γουστάρει. Μένει να δούμε αν οι Radiohead είναι αφελείς ή πρωτοπόροι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 10/10/2007

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • My Banner


  • H ΡΑΔΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ (και έχουν banner):






    AKOYEI:

    Studio_Fm1


    Ράδιο Ένταση 100.6 FM

    GrRock.NeT

    ΒΛΕΠΕΙ:

    ΕΞΑΝΤΑΣ
    infowar

    ΣΤΗΡΙΖΕΙ:

    Εδώ 

Πολυτεχνείο

    ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ:

    Διαμοιρασμός οπτικοακουστικού και εντυπου υλικού

    41fak-tracker