Η αξιολόγηση είναι μια απάτη…

Με αφορμή την εσωτερική αξιολόγηση που έχει αρχίσει στη σχολή μου, είπα να ασχοληθώ λίγο με το θέμα βλέποντας και την άγνοια που διακατέχει τους συμφοιτητές μου, που νομίζουν ότι συμπληρώνουν ένα αθώο ερωτηματολόγιο που θα βοηθήσει να διώξουμε τους «κακούς καθηγητές».

Παρακάτω σας παραθέτω ένα κειμενάκι που αναφέρει αναλυτικά όλους τους λόγους που αντιτιθόμαστε στην αξιολόγηση:

  • · Δεν εξετάζει την προσωπικότητα και την διαφορετικότητα του κάθε φοιτητή καθώς και την οικονομική του κατάσταση.
  • · Ποσοτικοποιεί την γνώση. Φτιάχνει ατομικό φάκελο δεξιοτήτων και βάζει τον φοιτητή σε ένα μαραθώνιο απόκτησης πιστωτικών μονάδων (credits) με πρότυπο το μοντέλο του καλού και υποταγμένου φοιτητή.
  • · Με την αξιολόγηση τα προγράμματα σπουδών θα αλλάξουν, η μόρφωση τεμαχίζεται και παίρνει πιο ειδικευμένο χαρακτήρα. Με αυτή τη λογική προωθείται η διάσπαση του κύκλου σπουδών σε δύο μέρη. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και η ισοτίμηση με τα ΚΕΣ (που λειτουργούν με καθαρά επιχειρηματικούς όρους) που θα πιέσουν για ανάλογες αλλαγές στο περιεχόμενο των «δημοσίων» σχολών.
  • · Φέρνει τον ανταγωνισμό. Ο συνάδελφος γίνεται αντίπαλος και ενώ η πλειοψηφία έχουμε τις ίδιες ανάγκες και συμφέροντα, θα διεκδικούμε ατομικά αυτά που θα έπρεπε να διεκδικούμε συλλογικά.
  • · Το πανεπιστήμιο διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες της αγοράς αφού οι εταιρίες θα είναι αυτές που θα βάζουν κριτήρια αξιολόγησης των πανεπιστημίων (έρευνα-παραγωγικότητα) και όχι οι πραγματικές ανάγκες την κοινωνίας.
  • · Το δικαίωμα στη εργασία γίνεται πολυτέλεια. Το πτυχίο δεν σημαίνει επαγγελματική αποκατάσταση αλλά λίγες ακόμα μονάδες στο φάκελο του καθενός ( φάκελοι δεξιοτήτων),(όσοι «αναζητούν» μια περαιτέρω ειδίκευση ή ένα τρόπο να ξαναδουλέψουν όταν η ειδίκευσή τους απαξιωθεί από τις τεχνολογικές εξελίξεις, θα παρακολουθούν Ι.Δ.Β.Ε. στα πλαίσια της ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ). Άρα η Αξιολόγηση φέρνει σε χειρότερη μοίρα τη διεκδίκηση επαγγελματικών-εργασιακών δικαιωμάτων.
  • · Νομιμοποιούνται οι εταιρίες να διαλέγουν ανάμεσα στους πτυχιούχους σαν να είναι προϊόντα, έχοντας στα χέρια τους μέτρα και σταθμά από τα αποτελέσματα της Αξιολόγησης ( καλοί και κακοί φοιτητές – λίστα κατάταξης σχολών)
  • · Θα επιβάλλει ανταποδοτικά κριτήρια σε όλες τις λειτουργίες του πανεπιστημίου. Η «δωρεάν» Παιδεία και η μέριμνα από δικαίωμα γίνεται βραβείο. Και η αξιολόγηση επιβραβεύει μόνο τους παραγωγικούς και τους υποταγμένους.
  • · Επιτυγχάνεται η πλήρης είσοδος των εταιριών στη λειτουργία του πανεπιστημίου, αφού βασικό κριτήριο της αξιολόγησης είναι ο βαθμός διασύνδεσής του με την αγορά εργασίας. Οι εταιρίες θα έχουν λόγο για το πρόγραμμα σπουδών, αφού τις βολεύει ο μελλοντικός εργαζόμενος να είναι καταρτισμένος σύμφωνα με τις ανάγκες τους για περισσότερο κέρδος.
  • · Προκαλεί εντατικοποίηση. Ήδη λαμβάνουν τα πρώτα μέτρα όπως να καθιερώσουν το (ν+ν) , κόβουν το δικαίωμα στέγασης και τα δωρεάν συγγράμματα στους μη παραγωγικούς φοιτητές.
  • · Δημιουργεί σχολές πολλών ταχυτήτων και φτιάχνει λίστα σχολών ανάλογα με την παραγωγικότητά τους (έρευνα). Τα «καλά» πανεπιστήμια θα διοχετεύουν επιστήμονες στις διευθυντικές θέσεις, ενώ τα «κακά» θα παράγουν τους ειδικευμένους εργαζόμενους (που θα δουλεύουν με δυσχερείς όρους, θα αποτελούν φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό και θα έχουν συνεχώς την ανάγκη επανακατάρτισης (Ι.Δ.Β.Ε.)).
  • · Διαλύει τις συλλογικές διεκδικήσεις αφού το προσωπικό συμφέρον θα μπαίνει πάνω από το συλλογικό, ο ανταγωνισμός και το «τρέξιμο» θα μας κρατάει μακριά από τις κινηματικές διαδικασίες.
  • · Η αξιολόγηση των διδασκόντων από τους φοιτητές με προκάτ ερωτηματολόγια, λειτουργεί ως άλλοθι δημοκρατίας, αφού μόνο να χειραγωγήσει μπορεί τους φοιτητές και να υποβαθμίσει την έννοια των συλλογικών διεκδικήσεων απέναντι στο καθηγητικό κατεστημένο μέσα από Γενικές Συνελεύσεις των φοιτητικών Συλλόγων.
  • · Τα πανεπιστήμια προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησής τους καταφεύγουν στην αναζήτηση πόρων από την αγορά. Έτσι το κράτος χρησιμοποιεί την υποχρηματοδότηση σαν μοχλό πίεσης για την προσαρμογή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στην αξιολόγηση των πανεπιστημίων. Η λεγόμενη «οικονομική αυτοτέλεια των Α.Ε.Ι.» θα δώσει την δυνατότητα λειτουργίας του πανεπιστημίου ως επιχείρηση.
  • · Με την αξιολόγηση εντείνεται : 1) η εκμετάλλευση των εργαζομένων προς όφελος των εταιριών και 2) η απόκρυψη των ταξικών διαχωρισμών, αφού το δικαίωμα του εργαζόμενου θα λογίζεται μόνο ως ατομική υπόθεση και οι κοινωνικοί αγώνες φαντάζουν απλά μία παραφωνία στην «αρμονία» του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ανάπτυξης.
  • · Η αξιολόγηση αποτελεί τη βασικότερη τομή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Είναι αυτή η διαδικασία που θα πιέσει για την εφαρμογή όλων των άλλων μέτρων. Θα κατατάξει με αγοραία κριτήρια, μια θάλασσα από αποφοίτους μιας θάλασσας από κέντρα κατάρτησης ( ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΣ, ΤΕΕ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, Ιδιωτικά Παν/μια κ.λ.π.). Γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο το άγχος της κυβέρνησης να τη θωρακίσει πριν την εφαρμόσει. Θα προσπαθήσει να τη βάλει στο Σύνταγμα, ενώ ο νέος Νόμος-Πλαίσιο αυτό το σκοπό έχει.
  • · Καμία αξιολόγηση που γίνεται από συμβούλια καθηγητών και υπουργείων, είτε με «αγοραία» είτε με «ακαδημαϊκά» κριτήρια (που στην πράξη οδηγούν στα ίδια αποτελέσματα εντατικοποίηση, παραγωγικοποίηση, εξειδίκευση κ.λ.π.) δεν μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες των φοιτητών για βασική γνώση και εργασία με βάση τις ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων.

Υ.Γ. Την εικόνα στην αρχή του ποστ την βρήκα στο site εδώ πολυτεχνείο

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • My Banner


  • H ΡΑΔΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ (και έχουν banner):






    AKOYEI:

    Studio_Fm1


    Ράδιο Ένταση 100.6 FM

    GrRock.NeT

    ΒΛΕΠΕΙ:

    ΕΞΑΝΤΑΣ
    infowar

    ΣΤΗΡΙΖΕΙ:

    Εδώ 

Πολυτεχνείο

    ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ:

    Διαμοιρασμός οπτικοακουστικού και εντυπου υλικού

    41fak-tracker