Nα και ένα κειμενάκι για να δείτε πως έχουν τα πράγματα με τα ΚΕΣ

χρημααα

Τι πραγματικά ισχύει για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.

Προσπαθώντας κανείς να παρακολουθήσει τις εξελίξεις που αφορούν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χαθεί μέσα σε ένα σύνολο νόμων, διατάξεων και κοινοτικών οδηγιών που (σκοπίμως?) θολώνουν την εικόνα γύρω από το τι πραγματικά ισχύει. Εδώ κάνουμε μια προσπάθεια να αναδείξουμε ότι πίσω από τις χιλιάδες παραγράφων και εκατοντάδων κειμένων που γράφτηκαν, τελικά το θέμα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα απλό!

Το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης για την ψήφιση του νόμου για τα ΚΕΣ, είναι ότι με τη ρύθμιση αυτή θα επιφέρει νέες “δικλείδες λειτουργίας” και αξιολόγησης στο χώρο των κολλεγίων και ότι επιτέλους θα μπει τάξη στον “άναρχο” μέχρι τώρα τρόπο της λειτουργίας τους. Αυτό που άλλαξε στην ουσία η κυβέρνηση είναι ότι πλέον αναγνωρίζει τα ΚΕΣ σαν εκπαιδευτικά ιδρύματα εφόσον τώρα υπάγονται  στο Υπουργείο Παιδείας, ενώ μέχρι πρότινος  στο Υπουργείο Εμπορίου (δλδ. πριν χαρακτηρίζονταν ως επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ τώρα ανέβηκαν τυπικά βαθμίδα). Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα υπάγονται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία ορίζει ότι όλη η εκπαιδευτική διαδικασία του Κολλεγίου καθορίζεται από το μητρικό πανεπιστήμιο και τις επιλογές του. Για παράδειγμα, το μητρικό πανεπιστήμιο, θα ορίζει το πρόγραμμα σπουδών, τα προσόντα των διδασκόντων που απαιτούνται για τη λειτουργία του (δεν απαιτείται μεταπτυχιακό ή διδακτορικό), τους όρους εισαγωγής, φοίτησης, αξιολόγησης, εξέλιξης και αποφοίτησης. Επομένως, φαίνεται ότι το επιχείρημα της κυβέρνησης για “δικλείδες ασφαλείας” και για την αξιολόγηση είναι τελείως ψευδές αφού αρμόδιο για τα παραπάνω είναι το μητρικό πανεπιστήμιο και η χώρα προέλευσης αυτού. Το ελληνικό κράτος θα περιορίζεται μόνο στην είσπραξη από τα παράβολα για την ίδρυση και για την άδεια λειτουργίας, συν την εγγυητική επιστολή (500.000 €).

αρθρο 16

Άρθρο 16 και Δημόσια Εκπαίδευση.

Το δεύτερο και ίσως πιο σημαντικό είναι ότι με την ψήφιση αυτού του νόμου η κυβέρνηση παραβιάζει κατάφορα το άρθρο 16. Ο ισχυρισμός ότι τα κολλέγια δεν υπάγονται στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά στη μεταλυκειακή, δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι γα την κυβέρνηση γιατί  αφενός τα συνεργαζόμενα κολλέγια αναγνωρίζονται από τα μητρικά τους σαν ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και άρα τους αποδίδονται αντίστοιχα πτυχία ή βεβαιώσεις σπουδών και αφετέρου με την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων προς τα κάτω με τα δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ παραβιάζεται ευθέως το άρθρο 16. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης έχει αναγνωρίσει το σύνολο σχεδόν των κολλεγίων, που ανήκουν στο σύνδεσμο ελληνικών κολλεγίων, σαν ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης.

κωστακης - γιωργακης

ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στην υπηρεσία του κεφαλαίου.

Τελικά τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ κρατούν στην καλύτερη περίπτωση μία υποκριτική στάση στο θέμα των ιδιωτικών κολλεγίων. Αφενός γιατί η ΝΔ ήταν αυτή που μέσω του ευρωβουλευτή της (Χατζηδάκης) εισήγαγε αυτήν την τροπολογία και τώρα παραχωρεί την εκπαίδευση στις ανάγκες του ιδιωτικού κεφαλαίου και της αγοράς και αφετέρου το ΠΑΣΟΚ, που ήταν αυτό που πρώτο επιδίωξε και πέτυχε την ίδρυση των ιδιωτικών κολλεγίων στην Ελλάδα, το οποίο επετεύχθη με την υπογραφή του τότε υπουργού   Εμπορίου  Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ενώ ακόμα και σήμερα συνεχίζει να στηρίζει ανοιχτά την δημιουργία και ύπαρξη  των ιδιωτικών πανεπιστημίων και την αναθεώρηση του αρ. 16.

επαγγελματικα δικαιωματα

Επαγγελματικά Δικαιώματα

Παράλληλα με τον νόμο για τα ΚΕΣ, ενσωματώνεται πλέον και στο ελληνικό δίκαιο η κοινοτική οδηγία της ΕΕ, με προεδρικό διάταγμα. Αυτό άμεσα εξισώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των κολλεγίων και των ΚΕΣ που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με τα αντίστοιχα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Η ισοτίμηση αυτή δεν έρχεται να εκπληρώσει τα όνειρα χιλιάδων συναδέλφων μας για κατοχύρωση επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων, οι οποίοι έχουν οδηγηθεί εκτός της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Βάση του 10), αλλά στοχεύει στην εξίσωση όλων των επαγγελματικών δικαιωμάτων προς τα κάτω και στο σάρωμα της ελληνικής εκπαίδευσης

Συμπερασμα

Η εφαρμογή όλων των παραπάνω, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του νόμου πλαίσιο( βλ. Κατάργηση δωρεάν συγγραμμάτων) δημιουργεί μια νέα κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Δημιουργούνται πολλές βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης που οδηγούν στον περαιτέρω διχασμό της νεολαίας, στην ένταση των ταξικών φραγμών, στην επιχειρηματική και ιδιωτική παιδεία. Οι συνάδελφοι των ΚΕΣ δεν είναι αντίπαλοι μας και θα πρέπει από κοινού να διεκδικήσουμε το κοινό μας μέλλον στην εργασία. Το φοιτητικό κίνημα θα πρέπει να ξεπεράσει τη συντεχνιακή λογική που προτάσσουν οι καθεστωτικές παρατάξεις (ΠΑΣΠ κ ΔΑΠ) και να αγκαλιάσει όλο αυτό το δυναμικό κόσμου.

Advertisements

7 Σχόλια

  1. Πολύ καλό κειμενάκι, για ένα πρόβλημα αρκετά σημαντικό για εμάς τους μελλοντικούς πτυχιούχους των ΤΕΙ.
    Αλλά εκεί που βρίσκω το πρόβλημα είναι στην σύνδεση του αγώνα μεταξύ φοιτητών από τα ΚΕΣ και φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    Δεν είμαι υπερ της συντεχνιακής αντίληψης, αλλά πως θα αναπτυχθεί κοινός αγώνας με τους συναδέλφους των ΚΕΣ όταν εμείς ζητάμε να αποσυρθεί ένας νόμος που αυτούς τους αναβαθμίζει το πτυχίο.
    Είναι ένα ζήτημα που κι εγώ δεν βρίσκω την απάντηση εύκολα….

  2. Όντως αυτό είναι μεγάλο θέμα και όχι άμεσο επιλύσιμο.
    Κατά την άποψη μου αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι να συνειδητοποιήσουν με κάποιο τρόπο τα παιδιά των ΚΕΣ ότι οι νόμοι αυτοί και οι οδηγίες δεν γίνονται για την αναβάθμηση των σπουδών τους, αλλά για την περαιτέρω διάσπαση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων μας. Ο τρόπος για να μπούνε τα παιδιά αυτά σε μια αγωνιστική γραμμή, μπορεί να είναι η διεκδίκηση από το φοιτητικό κίνημα κάποιων άμεσα εφαρμόσιμων αιτημάτων για αυτούς, όπως η κατάργηση των διδάκτρων ή να τους επιτραπεί ο συνδικαλισμός, αλλά και κάποια άλλα (όχι τόσο άμεσα εφαρμόσιμα αιτήματα) όπως η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ όταν καταργηθούν τα ΚΕΣ.

  3. Βλέπεις τώρα ότι πέφτεις σε κάποιες αντιφάσεις.
    Δηλαδή αν πείσουμε τα παιδιά αυτά να τους επιτραπεί ο συνδικαλισμός, να καταργηθούν τα δίδακτρα, τότε γιατι να τους «απαγορεύσουμε» να διεκδικήσουν την εξομοίωση των πτυχίων τους με των δικών μας…

    Η διάθεση μου είναι συντροφικότατη άλλωστε την Δευτέρα έχουμε Γενική Συνέλευση με ένα από τα Θέματα το νόμο για τα ΚΕΣ.

    Προσπαθώ να μοιραστώ κάποια αδιέξοδα που έχει η σκέψη μου μπας και βγάλουμε άκρη!

    Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς και με την ελπίδα μαζικών αγώνων!!!

  4. Καταρχήν σόρρυ για την καθυστέρηση αλλά μου έχουν κόψει την σύνδεση στο ίντερνετ!
    Μην ανησυχείς και φαίνεται κ απόπ το μπλόγκ σου ο χωρος στον οποίο βρίσκεσαι συντροφε!
    Σε αυτό που πρέπει να μείνουμε και να προσπαθήσουμε να πείσουμε κ τα παιδιά των ΚΕΣ είναι ότι η πολυπόθητη γι αυτούς εξίσωση δεν είναι παρά μια απάτη που εξηπυρετεί μόνο το κεφάλαιο και τους εργοδότες και οτί εμείς προσπαθούμε να πετύχουμε μια πραγματική εξίσωση όλων των φοιτητών, με το ίδιο πτυχιό που θα παρέχει πανεπιστημιακή γνώση. Αυτό που λέμε εμείς στην ΕΑΑΚ ως ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

  5. Αν τα ΚΕΣ αναγνωρίζονταν από τα Μητρικά Κολέγια σαν ανώτατα, αγνοώντας την αναγνώριση που έχουν στην Ελλάδα απο πριν, δεν καταλαβαίνω τι διαφορά θα έχει τώρα.

    Αυτό που θα έπρεπε να ενοχλεί εμάς είναι οτι τα δικά μας πτυχία δεν θα είναι αντάξια με αυτά των ΚΕΣ και οτι απόφοιτοί τους θα προτιμούνται στο μέλλον από εμάς.
    Όπως επίσης ότι πολλοί απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εμποδίζονται από τη βάση του 10 να μπουν σε ιδρύματα που μένουν με άδειες θέσεις ενώ θα μπορούσαν να βγάζουν επαγγελματίες όπως ανέφερε το άρθρο!

  6. Αυτό που θα πρεπει να μας απασχολεί είναι η εξίσωση των πτυχίων μας προς τα κάτω. Οι απόφοιτοι αυτοί θα προτιμούνται γιατί θα έχουν κατακερματισμένη γνώση (χάρη των 3ετών σπουδών) και θα προτιμούνται λόγω του ότι θα δέχονται χαμηλότερους μισθούς. Το θέμα είναι ότιδημιουργούνται αποφοίτωοι πολλών ταχυτήτων που μας διασπά ως νεολαία και μας βάζει να παλέυουμε ο καθένας ξεχωριστά πάντα προς ώφελως των εργοδοτών.
    Αλέξη αν θελεις έλα να τα πούμε καμιά μερα από το τραπεζάκι της ΑΡΑΚ στο ΤΕΙ.

  7. Το ότι τα ΚΕΣ δεν αναγνωρίστηκαν μεχρι τωρα απο την Ελληνική πολιτεία ήταν αυτό που λέμε ..ΠΟΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.Και αυτόν τον τόπο τον κυβερνάει η συντεχνία των πανεπιστημίων , η συντεχνία των δασκάλων που κλείνει τα δημοτικά όποτε τους την καρφώσει , η συντεχνία των ΤΕΙ .
    Τα παιδιά των ΚΕΣ είναι φτωχόπαιδα συνήθως που δεν έχουν τα εκατομμύρια να πάνε στην γειτονική μας ιταλία να πάρούν πτυχίο πλήρως αναγνωρισμένο εδώ, και οταν εννοώ πλήρως βλέπε οικονομολόγοι, ΟΕΕ , με την παρουσίαση του πτυχίου απλή αναγνώριση απο ΔΙΚΑΤΣΑ, και αυτό όχι τώρα αλλά απο παλιά .
    Οσον αφορά τον φίλο απο το ΤΕΙ θα του πρότεινα να προσέχει πως μιλάει διότι τα ΚΕΣ με τα ΤΕΙ σε επίπεδο γνώσσης είναι κατα πολύ ανωτερα.
    Ας πάρει πρώτα πτυχίο να βγεί στο επάγγελμα και εκει να δεί ποιά η διαφορά των πλήρως υποβαθμισμένων ΤΕΙ.
    Ξεχνάει ότι τα ΙΕΚ παρόλο που δεν τα εντάσσουν φασιστικώς στο εκπαιδευτικό σύστημα , παρόλο που τα παιδιά δουλευουν με ωρομίσθιους καθηγητές , παρόλο που τύποις είναι δευτεροβάθμια εκπάιδευση διότι το δίπλωμα ΙΕΚ δεν μετράει, αλλά μόνο το Λυκειο που εχουν βγάλει, έχουν παρει όλες τις δουλειες , και μην ακούσω την μπαρούφα ότι ειναι πίό φθηνοί , γιατί σε επιστημονικά επάγγέλματα με μισθούς 1200 και 1800 ευρω τα 100 ευρω παραπάνω πολύ λίγο απασχολούν τον εργοδότη


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • My Banner


  • H ΡΑΔΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ (και έχουν banner):






    AKOYEI:

    Studio_Fm1


    Ράδιο Ένταση 100.6 FM

    GrRock.NeT

    ΒΛΕΠΕΙ:

    ΕΞΑΝΤΑΣ
    infowar

    ΣΤΗΡΙΖΕΙ:

    Εδώ 

Πολυτεχνείο

    ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ:

    Διαμοιρασμός οπτικοακουστικού και εντυπου υλικού

    41fak-tracker