Μια απάντηση

Aυτό το άρθρο έχει ως μοναδικό σκοπό την απάντηση κάποιων σχολίων που ακολούθησαν δικό μου σχόλιο σε αυτό το άρθρο του greek university reform και αφορούν το θέμα της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου.

Εγώ έκανα το εξής σχόλιο:
Eίχα υπόσχεθεί στον εαυτο μου να μην ξαναδιαβάσω το blog σου, αλλά θελοντας και μη το βρισκω μπροστά μου…(ειναι και απο τα δημοφιλέστερα του το wordpress) Τώρα όμως που διάβασα και το αρθρο παπαριά (σορρυ για την εκφραση αλλά δεν μπορώ να βρώ κάποια ποιό κατάλληλη) δεν μπορω να μην σχολιασω.
Καταρχήν να σας πω οτι εγώ είμαι ένας από αυτούς τους φοιτητές που “απειλουσαν” οτι θα κάνουν “μπαχαλα” στην εκδήλωση του Βερέμη στο Ηράκλειο.
Και ρωτάω τώρα εγώ, πιστευε ο Βερέμης (ή οποιοσδήποτε αλλος) ότι θα ήταν καλοδεχούμενος σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο της Ελλάδας; Το μαγαζάκι της κυβερνησης (ΕΣΥΠ)και ο πρέδρος του (Βερεμης) που “μετέφρασε” την συνθήκη της μπολόνια στα Ελληνικά και τον ονόμασε νόμο πλαίσιο, είναι αυτονόητο όχι απλά καλοδεχούμενος να μην είναι αλλά και ελαφρώς αποκρουστικός…
Όλοι εσείς οι βολεμένοι που σας φταίει το άσυλο, έχετε σκεφτεί ποιά είναι τα αιτήματα των αριστερών παρατάξεων που λέτε; Έχετε ακούσει για κάτι που λέγετε δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της παιδείας, έχετε μήπως ξανακούσει για κάτι αλλο που λέει για πανεπιστήμια σύμφωνα με τις ανάγκες των φοιτητών και μελλοντικών εργαζομένων και όχι τα συμφέροντα της αγοράς και των επιχειρηματιών;
Κύριε Γαβράνη, η ίδια αριστερά που γνωρίσατε τότε είναι και τώρα, αλλά έχει αναγκαστεί να αλλάξει πρακτικές πιεζόμενη από τη δικτατορία της αγοράς και τις πρακτικές που χρησιμποποιούν οι αντιπάλοί της.

Το σχόλιό μου αυτό ακολούθησαν διάφορα κυρίως επικριτικά τα οποία πρέπει να απαντήσω, αλλά επειδή μου βγήκε αρκετά μεγάλη η απάντηση, την δημοσιεύω ως ξεχωριστό άρθρο στο blog μου .
Lampis λέει:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΦΑΣΙΣΤΑ Saimag
1) Αν είχατε στοιχειώδη σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες θα έπερεπε εσείς οι ίδιοι να οργανώσετε εκδήλωση, με καλεσμένο τον Βερεμή και να του αντιτείνατε τα τόσο πειστικά και σπουδαία επιχειρήματα σας. Έτσι θα πείθατε!!!!
2) Εάν το 98% των φοιτητών συμφωνεί με τις θέσεις σας (ας πούμε) αλλά το 2% διαφωνεί, αυτό το 2% δεν έχει δικαίωμα να κάνει μία εκδήλωση με όποιο καλεσμένο θέλει? ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ? ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ?
3) Έχετε σκεφτεί ότι αντι για τις μπουρδες που αραδιάζετε περι δικατορίας της αγοράς υπάρχει η πιθανότητα αυτή θεωρία να έχει ισχυρά πλεονεκτήματα, έναντι της δικής σας και γι’αυτο επικρατεί? Μήπως η θεωρία σας χρειάζεται αναμόρφωση και προσαρμογή? Μήπως αυτό χρειάζεται μυαλό και μόρφωση, που προφανώς δεν κατέχετε και εντατική δουλειά?
4) Έχετε αντιληφθεί ότι ο φασισμός σας έχει ξεπεράσει αυτόν του Μεταξά και ο φανατισμός σας αυτον των παραθρησκευτικών οργανώσεων?
5) Έχετε αντιληφθεί ότι με τις πράξεις σας παίζετε απόλυτα το παιχνίδι αυτών που υποτίθεται ότι μάχεστε?
ΑΙΣΧΟΣ,ΣΕ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΣΑΣ, που καταντήσατε την αριστερά από πρωτοπόρο της κοινωνίας σα φασιστικό γκρουπούσκολο 6ης κατηγορίας.


Εγώ:

1) Ανθρώπινες αξίες εννοείς? Στον καπιταλισμό και τους υποστηρικτές του δεν βλέπω καμία άλλη αξία εκτός από αυτή του χρήματος. Οσο για τον Βερέμη, είναι σαν να μου λες ότι αν χρησιμοποιήσεις τα σωστά επιχειρήματα θα πείσεις τον Καραμανλή να μην αλλάξει πολιτική και αντί για τους βιομήχανους να εξυπηρετεί τους εργαζομένους. Δεν πρόκειται να πείσεις κανέναν (όσο σωστά και αν είναι τα επιχειρήματα σου) γιατί απλά τα συμφέροντα σου είναι αντικρουόμενα με αυτόν που διαφωνείς.
2)Όταν αυτή η εκδήλωση έχει να κάνει με το πως θα δυσκολέψει περισσότερο τη ζωή τη δική μου και της πλειοψηφίας των συμφοιτητών μου, όχι δεν μπορώ να την αφήσω έτσι. Αν διαβάσεις καλύτερα το σχόλιό μου θα δεις ότι οι λέξεις «απειλούσαν» και «μπάχαλα» βρίσκονται σε «αυτάκια» που σημαίνει ότι δεν τις εννοώ κυριολεκτικά αλλά ειρωνικά. Τέλος πάντων, αυτό που είχαμε σκοπό να κάνουμε στην συγκριμένη εκδήλωση ήταν όχι να δείρουμε το Βερέμη, αλλά μια παράσταση διαμαρτυρίας ως φοιτητικοί σύλλογοι που μέσα από μαζικότατες γενικές συνελεύσεις έχουν πάρει επανειλημμένα αποφάσεις ενάντια στο νόμο πλαίσιο και σε κάθε άλλη πτυχή της μεταρρύθμισης(αξιολόγηση κλπ). Από ότι φάνηκε κάποιοι έμαθαν ότι θα χαλάσει το πανηγυράκι τους και ότι θα υπήρχαν και άτομα που διαφωνούν και φοβήθηκαν ότι θα γίνουν ρεζίλι και το ακύρωσαν.
Για τη δημοκρατία τώρα, φαίνεται ότι με αυτή τη λέξη εμείς οι δύο εννοούμε δυο διαφορετικά πράγματα. Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, εσύ εννοείς την ελευθερία να πλουτίσεις με κάθε δυνατό τρόπο ακόμα και πατώντας πάνω σε άλλους, ενώ εγώ την δυνατότητα εσύ να έχεις ότι και εγώ ακόμα και αν δεν σου κόβει τόσο και δεν είσαι και τόσο επιχειρηματικό μυαλό όσο εγώ, ή ακόμα και αν οι γονείς σου δεν είχαν λεφτά να σε σπουδάσουν ώστε να γίνεις επιστήμονας.
3)Αυτό είναι αλήθεια, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι αυτή η θεωρία μπορεί να έχει και σωστά, αλλά όχι επειδή είμαι κολλημένος αλλά γιατί ΠΡΑΚΤΙΚΑ βλέπω κάθε μέρα στη ζωή μου αυτή τη θεωρία να καταρρίπτεται και εμένα να χρειάζεται να δουλεύω όλο και περισσότερο για να μπορώ να σπουδάσω, και αυτή τη «θεωρία» όλο και να μου επιτίθεται και να μην με αφήνει.
4)Δεν γνωρίζω για τους άλλους, αλλά εγώ όταν πιστεύω κάτι το υποστηρίζω με κάθε τρόπο ειδικά όταν αυτό έχει να κάνει με τη ζωή μου και με το πως κάποιοι πάνε να την καταστρέψουν.
5) Αυτοί που μαχόμαστε έχουν φοβηθεί τόσο που βγάζουν όλο και περισσότερους νόμους ώστε να μας καταστείλουν πχ κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου

Δεν θέλω να το πάω στο προσωπικό, αν και είπες τόσα για μένα,αλλά πες μου κάτι, πως  κάποιος μπορεί ταυτόχρονα να υπερασπίζει την ελεύθερη αγορά και την αριστερά; ΠΑΣΟΚΑΡΑ ε;

Basil λέει:

Λυπάμαι πολύ αν νομίζουν μερικοί οτί με το να κάνουν μπάχαλο κάποια εκδήλωση επειδή διαφωνούν με τον ομιλητή (κι εγώ διαφωνώ) υπηρετούν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Τους πληροφορώ οτί στην πραγματικότητα υπονομεύουν το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε χειρότερο βαθμό από οποιαδήποτε κυβέρνηση. Πολύ δε πιθανόν να παίζουν το παιχνίδι της κυβέρνησης. Πιόνια στο σύστημα. Λυπάμαι πραγματικά γιατί πολλοί από αυτούς πιθανών να έχουν ευγενή κίνητρα αλλά βρίσκονται σε πλάνη και καταστρέφουν σιγά σιγά αλλά σταθερά τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Δεν έχουν ιδέα από δημοκρατία και διάλογο, αντίθετη άποψη και επιχειρήματα. Είναι δέσμιοι ενός ‘θρησκευτικού’ φανατισμού ενάντια σε κάθε άλλη άποψη από τη δικιά τους. Και φυσικά αφού είναι αδύνατο να κάνει λάθος το ‘δόγμα’ τους, δεν έχει κανένα νόημα η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων με ήπιο τρόπο. Λυπάμαι πραγματικά για την κατάντια ενός μέρους του φοιτητικού κινήματος που υπονομεύει τα συμφέροντα των φοιτητών, την αξία των πτυχίων τους και τις προοπτικές τους για εργασία. Είναι προφανές για μένα οτί το άσυλο (ελεύθερη διακίνηση ιδεών ακόμα και αποκρουστικών) καταλύεται από αυτή τη μερίδα των φασιστοειδών.
Εγώ:
Πολύ σωστός φίλε, συμφωνώ σχεδόν σε όλα, ίσως δεν έγινα κατανοητός πιο πάνω, δες το 2) στην απάντηση που έδωσα στον lampiri για το πως εννοώ τα μπάχαλα.
Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι ότι κάποιοι είναι ανεπίδεχτοι διαλόγου και όπως πάλι προείπα, όσα επιχειρήματα και να τους φέρεις δεν πρόκειται να πειστούν. Πχ εγώ δεν μπορώ να πείσω ένα επιχειρηματία να μην βγάζει λεφτά από τη σχολή μου, επειδή εγώ θέλω να μάθω πράγματα χρήσιμα για μένα και όχι για το κέρδος της επιχείρησής του.
Εγώ πιστεύω σε ένα σύνθημα που λέγεται «ΟΛΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ» γιατί μόνο μέσα από τις συλλογικές αποφάσεις μπορούμε να χτυπήσουμε όσους μας θέλουν υποχείρια τους.

Νίκος λέει:
Αν η αριστερά άλλαξε πρακτικές, από αυτές φαίνεται ότι άλλαξε τον προσανατολισμό της προς το μαύρο. Παραφράζω μια παροιμία: Πές μου τις πραχτικές σου να σου πώ ποιός είσαι και τι θέλεις.
Έχετε μετατραπεί σε λαικό δικαστήριο, δικάζετε, καταδικάζετε και εκτελείτε την ποινή. Δυστυχώς η πολιτεία κοιμάται και τα πανεπιστήμια δεν έχουν τρόπο αντίδρασης.
Εγώ:
Κι όμως σε διαβεβαιώνων ότι παραμένει κοντά στο κόκκινο. Θέλεις να μου πεις ότι οι φοιτητές φταίνε για το μπάχαλο που επικρατεί στην παιδεία και όχι οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές που αυτές ακολουθούν;

Καθηγητής Θεολογίας ΜΙΤ λέει:
Λυπάμαι που δεν έχεις άλλο τρόπο να υπάρξεις παρά μόνο ως αντεστραμμένο όνομα δήθεν σεξουαλικών ικανοτήτων. Τα κενά σου και την κοινωνικότητα σου την έχτισες πάνω στην καταπάτηση των άλλων ανθρώπων και των δικαιωμάτων που δήθεν επικαλείσαι. Ο λόγος σου είναι ο γνωστός τετριμμένος αρτζιμπούρτζειος λόγος και μας κάνει να βαριόμαστε αφόρητα. Δεν έχεις όμως κανένα δικαίωμα να επικαλείσαι άσυλα και λοιπά φαιδρα για να καλύψεις την καταπάτηση της ακαδημαϊκής ελευθερίας του κάθε Βερέμη να εκφράζει αυτό που θέλει.
Εγώ:
Κυριε καθηγητά, θα μου επιτρέψετε να αγνοήσω την προσωπική αντιπαράθεση που ανοίγετε και θα μείνω σε πιο πολιτικά ζητήματα με τους υπόλοιπους που έχουν επιχειρήματα… Ο θεός μαζί σας!

Θεμης Λαζαριδης λέει:
Θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά υπομονετικό και πολλές φορές διακατέχομαι από την αίσθηση ότι με ψύχραιμη επιχειρηματολογία η λογική μπορεί να επικρατήσει. Αλλά όταν διαβάζω «καφριλίκια» σαν αυτά που αράδιασε ο Saimag απελπίζομαι. Είναι τόσο βασικά τα λάθη τους (άρνηση του δικαιώματος στην αντίθετη άποψη!) που είναι άσκοπο να μιλήσει κανείς για το νόημα της Μπολόνια κτλ. Δυστυχώς, τα περιθώρια συνεννόησης με αυτές τις ομάδες είναι ελάχιστα.
Εγώ:
Μια χαρά συζητάμε, απλά θα επαναλάβω και πάλι αυτό που είπα παραπάνω απλά δεν έχουμε κοινά συμφέροντα και έτσι είναι απλά αδύνατο να συμφωνήσουμε.

Μάρκος Ανδρέου λέει:
Θέμη,
Οι φοιτητές αυτοί που νομίζουν πως είναι αριστεροί έχουν κοινά χαρακτηριστικά:
1) Αρνουνται την αντίθετη άποψη – μάλιστα χαρακτηρίζουν ως φασιστική κάθε άποψη αντίθετη προς τη δική τους (κατ’ αυτούς, ζούμε σε μια χώρα 10 χιλιάδων επαναστατών και 10 εκατ. φασιστών…)
2) Αρνούνται κάθε μορφής ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα
3) Αρνούνται (δηλωμένα) τη δημοκρατία.
Για τους φοιτητές αυτούς, η δημοκρατία είναι ένα καθεστώς ελεγχόμενο από τους ισχυρούς, μέσω του οποίου οι τελευταίοι διεκδικούν τα συμφέροντά τους. Προσβλέπουν σε δική τους επανάσταση – για το καλό, αλήθεια, τίνος;Για να μιλήσει κανείς μαζί τους πρέπει να ξεκινήσει από μια κοινή βάση. Από τη στιγμή όμως που απορρίπτουν τη δημοκρατία, αλήθεια, από τι βάση να ξεκινήσει κανείς να μιλά;
Το άσυλο υπάρχει, στις σκέψεις τους, όχι για την προάσπιση της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αλλά για τη δυνατότητα ανατροπής του καθεστώτος, χρησιμοποιώντας τους χώρους του ασύλου ως ορμητήριο (αυτά μου τα έχουν πει οι ίδιοι).
Οι μόνιμες καταλήψεις που υπαρχουν σε διάφορα ΑΕΙ της χώρας, εξυπηρετούν ακριβώς αυτό το όνειρο – ότι κάποια μέρα θα είναι τα ορμητήρια των επαναστάσεών τους (εξ’ ού και η φράση τους “Σύντροφοι, το άσυλο και τα μάτια σας”).
Πολύ απλά, υπάρχει ήδη ένα σκεπτικό ανατροπής του πολιτεύματός μας, και κάποιοι το συντηρούν με την ελπίδα της “επανάστασης”. Δεν υπάρχει νόημα να συζητά κανείς μαζί τους, γιατί σε αυτή την επανάσταση πιστεύουν, με θρησκευτικό ζήλο.
Μέχρι τότε, σε εκείνους τους “επαναστάτες” αφιερώνω τις εξής φράσεις:
Freiheit ist immer die Freiheit des Andersdenkenden (Ως ελευθερία νοήται μόνο η ελευθερία του αντίθετα σκεπτόμενου – όπως είπε η … συναγωνίστριά τους Rosa Luxemburg)
Φοβάμαι όσα γίνουν για μένα χωρίς εμένα (Πανταζής)
Εγώ:
Εσύ το έχεις πιάσει αρκετά το νόημα, πρέπει να σε έχουν κρατήσει πολλές φορές «όμηρο» στο γραφείο σου οι φοιτητές στους οποίους επιδιώκεις να προκαλείς σεβασμό, ε;
Λίγες διορθώσεις θέλεις μόνο:
1) Φασίστες είναι τα παρακρατικά λαμόγια (βλ. Χρυσή Αυγή) που συνήθως δρουν μαζί με τα μέσα καταστολής με σκοπό να καταστέλλουν τα κινήματα. Ευτυχώς αυτοί δεν είναι 10 εκατομμύρια!
2)Σωστός…
3)Αρνούνται (δηλωμένα) την αστική δημοκρατία.
Η επανάσταση θα γίνει για το καλό της εργατικής τάξης δηλαδή της πλειοψηφίας αυτού του κόσμου. Μη κοιτάς που εσύ έχεις μόνιμη και σταθερή δουλειά, υπάρχουν εκατομμύρια ανθρώπων που πεινάνε…
Όταν οι αστοί απομονώνουν φράσεις επαναστατών και τις χρησιμοποιούν ως επιχειρήματα με τρελαίνουν!.
physicist λέει:
Δεν τρέφω την παραμικρή συμπάθεια προς τους καταληψίες, απ’ τους οποιους υπέφερα ο ίδιος ως φοιτητής. Κι εγώ βρίσκω το ύφος του Saimag παραπάνω αποκρουστικό, πλην όμως υπάρχει ένα κομμάτι που με ωθεί να μην τον απορρίψω διαμιάς βάζοντας τον στο συρτάρι “φασίστας”. Είναι η απόγνωση που φαίνεται όταν αποκαλεί τους υπολοιπους “βολεμένους”, υπονοώντας ότι οι καταληψίες –και όσοι τείνουν ευήκοον ους προς αυτούς– είναι απελπισμένοι από την παρούσα κατάσταση. Η λεγομενη radicalization δεν πέφτει από τον ουρανό. Σε μια χωρα που έχει βουτήξει στη διαφθορά και στην οποια δεν έχει μείνει καμια πλέον αρχή που να εμπνέει εμπιστοσύνη, μας οδηγεί πουθενά να λέμε “φασίστες” κι έληξε το θέμα; Κι αν είναι φασισμός οι καταλήψεις και οι προπηλακισμοί (είναι!), τότε τι είναι άλλες εκφάνσεις της Ελληνικής δημόσιας ζωής, όπως p.x. η βίαιη ανάμειξη της Ορθόδοξης Εκκλησιας στα κοινά και το άσυλο που η ίδια απολαμβάνει;

Εγώ:
Παρ΄όλη την αποκρουστικότητα μου νομίζω ότι είσαι ο μόνος συνεννοήσιμος, αν αφήσεις σχόλιο εδώ μπορεί και η κουβέντα μας να αποβεί χρήσιμη. Και να ξέρεις ότι αποκρουστικός γίνομαι μόνο όταν αναγκάζομαι…
Μπορώ να δεχτώ ότι δεν είναι όλοι βολεμένοι και θα προσθέσω άλλες δυο κατηγορίες, αυτές των παραπλανημένων και των συμβιβασμένων.

Ioannis Brilakis λέει:

Ελεύθερη μετάφραση από “Die Ursprünge des Totalitarismus”, Hannah Arendt:
Όταν βεβαιωθείς οτι οι ήπιες μορφές διαμαρτυρίας που δύναται να χρησιμοποιήσεις με βάση τη θέση σου και τις ικανότητές σου δεν αρκούν, τότε έρχεται η απόγνωση και η πίστη οτι μόνο οι βίαιες μορφές διαμαρτυρίας θα φέρουν αποτέλεσμα. Όσο αυξάνεται η απελπισία, τόσο αυξάνεται και η βία, μέχρι είτε μια επανάσταση, είτε μια σταδιακή βελτίωση.
Εγώ:
Όσο αυξάνεται η εκμετάλλευση και η επίθεση του κεφαλαίου και όχι η απελπισία
αλκινοος λέει:
και εγω συμφωνω απολυτα με τον κυριο ανδρεου. Δυστυχως, αν και εχει χιλιοειπωθει απο πολλους για το τι ειναι πραγματικα ασυλο, παραμενει σε μεγαλο κομματι της κοινωνιας η λανθασμενη αποψη οτι ασυλο ειναι η ανοχη σε ανομες καταστροφικες ενεργειες οπως καταληψεις. Δηλαδη ενεργειες που περιοριζουν τη διακινηση των ιδεων, καταλυουν τη λειτουργια του πανεπιστημιου, παρακολυουν τη διδασκαλια και ολα αυτα με αλοθι αγωνες κλπ. Αν η πολιτεια, και ολοι μας, θελει να προστατεψει πραγματικα το ασυλο δεν εχει παρα να φροντισει τετοιες ενεργειες που καταλυουν το ασυλο, το οποιο οπως ειπαμε συνισταται στο δικαιωμα των πανεπιστημιακών αρχών ΝΑ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ και χωρίς παρεμβάσεις τα πανεπιστήμια, στο δικαίωμα των καθηγητών ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ και να διατυπώνουν επιστημονικές απόψεις ελεύθερα και χωρίς παρεμβάσεις και στο δικαίωμα των φοιτητών ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ και να συζητούν τις διατυπούμενες επιστημονικές απόψεις ελεύθερα και χωρίς παρεμβάσεις, να κατασταλλουν, χωρις να υπολογιζει πολιτικο κοστος. Και αν αυτη η κυβερνηση νιωθει ανικανη για αυτο, ας παραιτηθει και να ερθει στη θεση της καποιος, ο οποιοσδηποτε, εγω δεν ειμαι κομματικοποιημενος ουτε βαζω την πολιτικη πανω απο την επιστημη και την προοδο, ο οποιος να κανει το αυτονοητο, να εφαρμοσει με καθε μεσο, περα απο πολιτικα κοστη, τους νομους.
Εγώ:
Απλά ένα link.    http://www.iospress.gr/megalo2009/megalo20090418.htm

AA λέει:

Δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς το βάθος της διαφθοράς και του βολέματος. Όμως, από την εμπειρία μου σε σχετικά μικρό περιφερειακό ίδρυμα, οι “κατ’ επάγγελμα καταληψίες” προέρχονται μάλλον από τις κοινωνικές τάξεις των “βολεμένων”. Δύσκολα θα το χαρακτήριζα radicalization…
Eγώ:
Η απαξίωση όσων αγωνίζονται για αυτά που τους ανήκουν είναι πάγια τακτική όσων προσπαθούν να μειώσουν τους αγώνες. Πχ να λες ότι το Δεκέμβρη είχαν βγει στο δρόμο τα πλουσιόπαιδα επειδή  βαριόντουσαν είναι απλά ένα ψέμα με σκοπό.

Lampis λέει:
Μήπως πρέπει να μετατεθεί η συζήτηση στο θέμα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ των ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ και πως μπορεί αυτή να εγγυηθεί;;

Εγώ:
Δεν είναι η έλλειψη ασφάλειας που ενοχλεί, ούτε η καταστροφή της περιουσίας του πανεπιστημίου αλλά, οι αγώνες και τα κινήματα που «ξεπηδούν» από τους χώρους του ασύλου και δεν μπορούν να κατασταθούν.

Αλίκη λέει:
και κάτι ακόμα… τύποι σαν τον saimag είναι που μου προκαλούν αηδία, που το παίζουν επαναστάτες, που όχι μόνο απαξιούν τη γνώση και την επιστήμη, σε μια εποχή που ο αγώνας θα έπρεπε να ταυτίζεται με την προσπάθεια επέκτασης των γνώσεων και των οριζόντων της επιστήμης, και μέσα από εκεί να προσπαθει κανείς να βελτιώση τις συνθήκες ζωής και γενικότερα τον κόσμο, αυτοί δήθεν “αγωνίζονται” κλείνοντας τις σχολές και σαμποτάροντας ολόκληρη την εκπαιδευτική και ερευνητική διαδικασία και ζημιώνοντας τελικά ολόκληρη την κοινωνία για την οποία υποτίθεται αγωνίζονται! Βάζω στοίχημα ότι θα ήταν απο αυτούς που τον περασμένο δεκέμβρη δεν άνοιξαν ούτε ένα βιβλίο, δεν πήγαν σε ούτε ένα μάθημα (και ανταυτού μάλιστα εμπόδιζαν και τους υπόλοιπους φοιτητές και καθηγητές να κάνουν μαθήματα) γιατί, λέει, είχε εξέγερση! Ακούω αυτά τα πράγματα από νέους φοιτητές και λυπάμαι για την κατάντια τους και, κυρίως, την κατάντια μας ως κοινωνία, που αντί να βλέπουν την ευημερία της κοινωνίας μέσα από την ανάπτυξη της επιστήμης, την παραγωγή και αναπραγωγή της γνώσης, τη βλέπουν μέσα από την καταστροφή όσων διαδικασιών συμβάλλουν προς αυτά. Που αντί να μελετούν και να παρακολουθούν μαθήματα, κάνουν καταλήψεις και πορείες…
Εγώ:
Εσένα Αλίκη θα σου απαντήσω αγνοώντας την ιδιότητα σου και θα σε βάλω στην κατηγορία των παραπλανημένων, ξέρεις αυτών που έχουμε κοινά συμφέροντα αλλά επειδή βλέπουν πολύ τηλεόραση ή επειδή στο πρώτο έτος έκαναν παρέα με Δαπίτες έχουν παραπλανηθεί και νομίζουν ότι τις καταλήψεις τις κάνουν 10 μαλλιάδες που βαριούνται το διάβασμα.
Προτεινόμενη θεραπεία του ιού της παραπλάνησης:  Μια φορά το μήνα θα πηγαίνεις σε μια γενική συνέλευση της σχολής σου (αν είσαι φοιτήτρια, που δεν είσαι) ή του συνδικάτου σου (αν είσαι εργαζόμενη) και θα ακούς τι λένε εκεί αυτοί οι τύποι… Προς το τέλος που θα τελειώνει η συνέλευση θα δεις οοοολοι αυτοί εκεί μέσα να ψηφίζουν και βγάζουν μια απόφαση βάση πλειοψηφίας. Ε έτσι κλείνουν οι σχολές.
Μέχρι όμως να πας σε μια συνέλευση θα σου πω 1-2 πράγματα όχι επειδή περιμένω να αλλάξεις γνώμη, έτσι απλά για απάντηση: Όταν κάνουμε καταλήψεις αυτό το κάνουμε όχι για να χάσουμε μάθημα αλλά επειδή (χοντρά χοντρά) θέλουμε  το μάθημα αυτό να γίνει καλύτερο και να είναι αποκλειστικά για εμάς και όχι για τις εταιρίες που δίνουν τα λεφτάκια τους στο πανεπιστήμιο. Επίσης γιατί αύριο που θα δουλεύουμε θα πρέπει να έχουμε κάποια δικαιώματα ως εργαζόμενοι τα οποία σήμερα μπορεί και να υπάρχουν, αλλά αύριο όχι.


Προς foufoutos, Νικος, Καθηγητής, Ανον

Ειλεικρινά δεν νοιώθω την ανάγκη να απολογηθώ για το πως βγήκε το nickname μου…


Advertisements

5 Σχόλια

  1. Για τα κενά και τη μορφοποίηση δεν φταίω εγώ αλλά το wordpress που καμιά φορά έχει δική του θέληση…

  2. Καλά, είσαι σοβαρός ? Κάθεσαι κι ασχολείσαι με τον Λαζαρίδη ?
    Έλεος.

    Να σου πω και μια ιστορία άσχετη. Ήταν κάποτε ένας φιλελεύθερος, από αυτούς που πρεσβεύουν την ιδεολογία του ατομικισμού, πιστεύουν δηλαδή ότι ως άτομα είμαστε μόνοι μας, χωρίς βέβαια να έχουν φανταστεί ποτέ από πόσες δεκάδες χέρια έχει περάσει το κάθε προϊόν που χρυσοπληρώνουν απλά για να γεμίζουν τη ματαιοδοξία τους για λίγες ώρες που θα μεσολαβήσουν έως την επόμενη εκτόνωση της καταναλωτικής τους μανίας. Πιστεύουν εν ολίγοις, ότι αν ποτέ αποφασίσουν να ζήσουν μόνοι τους θα επιβιώσουν. Οπότε γράφει στο βιβλίο του, «Ευχαριστώ τους γονείς μου, τάδε και δείνα, γιατί χωρίς τη συμβολή τους θα ήταν αδύνατη η δημιουργία του παρόντος βιβλίου.» !

  3. Re paidia ti einai autos o Lazaridis?

  4. @ saimag

    Να ξεκαθαρίσω πρώτα ένα πράγμα: ποτε δεν είπα ότι σε βρίσκω προσωπικά αποκρουστικό, αναφέρθηκα μονο στο ύφος μιας παρέμβασης σου κι αυτό εν μέρει. Με τον πολιτικο σου λόγο διαφωνώ σε πολλά πράγματα, τον βρίσκω όμως συγκροτημένο και νομίζω ότι κανεις πολλές καλές επισημάνσεις. Η άσκηση βίας με βρίσκει αντίθετο, χωρίς ifs and buts. Αυτά περιληπτικά. Ευχαρίστως να συζητήσουμε, θς σου γράψω σύντομα δυο λόγια στο GURF, μιας και από κει ξεκινήσαμε, κι αν εκεί το κλίμα παρεκτραπεί, να κουβεντιάσουμε εδώ.

  5. Αργησα αλλά τελικά ωρήκα χρόνο να σας απαντήσω!
    @Ζed
    Είναι φίλε να μην μπλέξεις… Δεν πρόκειται να ξανασχόληθώ με το συγκεκριμένο blog και αυτό γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι δεν έχει να μου προσφέρει κάτι ως προς την πολιτική αντιπαράθεση και το επίπεδο πολιτικοποήσης που μπορεί να βρω χρήσιμο. Aν είναι να σπάσω τα νέυρα μου με κάθε πικραμένο εκεί μέσα, μπορώ να βρω πολύ καλύτερους τρόπους στην πραγματική μου ζωή.

    @kallίας
    Νεοφιλελεύθερος συγραφέας!

    @physicist
    Το θέμα της βίας είναιι μια μεγάλη κουβέντα που και εγώ να σου πω την αλήθεια τώρα διαμορφώνω την γνώμη μου μέσα απο πολιτικές αντιπαραθέσεις αλλά κυρίως μέσα από αυτά που ζω. Μεχρι τώρα μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν είμαι με την τυφλή βία του σπασίματος χωρίς όμως και να βλέπω αντιπάλους σε αυτούς που το κάνουν. Όταν μιλάμε όμως για την ολο και πιό λυσαλαία επίθεση του κεφαλαίου, με όλο και πιο βίαιη καταστολή στο δρόμο αλλά και στα δημοκρατικά μας δικαιώματα και ελευθυερίες, δεν μπορώ να διανοηθώ πως μια «απάντηση» που κινείται στην αστική νομιμότητα μπορεί να είναι αποτελεσματική.
    Άκουσα κάποιον να μιλάει για μαζική λαική βία και δεν μου φάνηκε και πολύ λάθος…
    Θα με συγχωρέσεις αλλά το προηγούμενο είναι το τελευταίο σχόλιο που κάνω στο εν λόγω blog για τους λόγους που προανέφερα πριν στον Zed.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • My Banner


  • H ΡΑΔΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ (και έχουν banner):






    AKOYEI:

    Studio_Fm1


    Ράδιο Ένταση 100.6 FM

    GrRock.NeT

    ΒΛΕΠΕΙ:

    ΕΞΑΝΤΑΣ
    infowar

    ΣΤΗΡΙΖΕΙ:

    Εδώ 

Πολυτεχνείο

    ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ:

    Διαμοιρασμός οπτικοακουστικού και εντυπου υλικού

    41fak-tracker